Saturday, April 4, 2009

Kawan Gua - Apai

Ni aku nak cite skit pasal sorang member aku nih. Dia ni dulu satu kelas ngan aku masa kat sekolah. Aku ingat masa tu dia mengetuai suatu pertubuhan bawah tanah (underground) yang ahlinya jugak bebudak kelas aku. Nama dia Mohd Fairus bin Aris. Aku pun tak sure apa aktiviti geng bawah tanah diorang ni. Tapi nama geng tu aku ingat lagi. Name geng tu aku tak boleh nak mention kat sini atas sebab-sebab keselamatan.

Fairus ni aku kagum jugak pasal dalam ramai2 budak geng bawah tanah tu dia ni kira paling terror English masa tu. Antara pelajar kesayangan Puan Satrina (cikgu English kitorang) la jugak. Aku tak tau plak SPM 1999 tu si apai ni dapat gred apa English dia tu.

Lepas SPM aku mmg langsung tak jumpa si Apai ni. Tak penah tauhu ke mana dia pegi, tetiba bila sume geng2 batch aku dah grade sume si Apai ni pon ada masa gatering tahunan. Aku respek jugak dia ni sebab dia la jugak antara org2 yang bekerja nak reunite kan balik bebudak batch aku ni. Maklumlah masing2 sume dah keje dan ada haluan masing2. Bukan senang nak kumpulkan semula.

Skarang si Apai ni dah pun keje dengan sebuah syarikat IT. Padahal masa dulu dia ni memang anti budak2 yang ala2 cyber ni macam si Leman, Syahid and Nazri Nordin. Sekali dia pulak yang terlebih cyber plak.

Aku kengkadang suka jugak tengok hasil seni si Apai ni. Skarang dia dah terlibat dengan photography. Kira dasat jugaklah hasil kerja dia ni. Sebab aku tau mmg dari sekolah dulu dia mmg suka buat kerja-kerja seni ni. Dan hasil seninya tu memang selalu disabotaj oleh 'mereka-mereka' yang selalu tak puas hati dgn si Apai ni.



Ni adalah salah satu contoh hasil seni yang aku amek kat blogsite beliau. So kalau korang berminat nak pakai photographer untuk apape event ni boleh la call si Apai ni. Aku sure kau takkan menyesal. Selebihnya hasil keje beliau boleh tengok kat sini.

p/s:ni tolong promo ada komisen ker pai?hehehe....gurau je bro. jumpa kat Langkawi Sultanated 10th Anniversary Gathering.

1 comment:

Anonymous said...

Thanks Lem...tolong promote aku kat blog ko... Bagus2, sbg wakil budak kelas Art...kita kena sentiasa pupuk sensitiviti camni....

Salute gak dgn entri2 puitis ko.. tapi ko paham la, dgn budak2 kita mane leh tonjolkan benda2 camni.

Sikap pesimis dah 'block' byk kebenaran yg sepatutnya dihakimi seadilnya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...