Tuesday, September 16, 2008

Mari membeli Cinta

Aku selalu berfikir...benarkah cinta tu boleh dibeli?errmm susah nak cakap. Tapi yang pasti mmg berlaku kondisi sedemikian rupa. Contoh Paling dekat datuk K dan datin S. Banyk ceriter yang aku dengar pasal diorang ni. tapi semua orang anggap mmg berlaku percintaan sebenar antara mereka. entahlah. hanya tuhan yang tahu.

Masalahnya, kenapa aku sibuk nak meniru pihak yang mampu membeli cinta itu? bukan ke cinta yang dibeli tu tak pasti lagi akan kesahihannyer? dan membeli cinta tu memerlukan modal yang besar...ya! sangat besar. tak semua orang mampu untuk membelinya. apa bagus sgt ke cinta yang dibeli itu berbanding cinta biasa.Mgkn ini yang Datin S maksudkan dalam lagunya. Cinta yang dibeli tu "bukan cinta biasa". huhuhu...penin la...

Kalau tak beli macam mana? dapat free ke? eh bagus la kalau dapat free! tapi macam mana plak nak dapat free?apa yang dimaksudkan dengan Free? ermm kalau ikut istilah bisnes, free tu tak kene bayar (percuma).
Oooo...aku faham takyah kuar duit ker?

Pada aku cinta yang dibeli tu tak semestinya tak sahih..dan tak semestinya cinta yang tak dibeli tu adalah sahih. OK>satu situasi. Kalau benar cinta free tu tebal dan sangat utuh, kenapa terjadi perpisahan apabila terdapatnya isu2 yang melibatkan masalah kewangan dan kedudukan ekonomi? apa tak penting ke ekonomi tu dalam satu situasi percintaan.*(merujuk kepada percintaan suami isteri).

Kalau dapat cinta dibeli tu...tak bolehkah ianya boleh menjadi satu hubungan yang lebih kukuh berbanding cinta yang dapat free....BOLEH!. Aku berpendapat sebegini. Mgkn agak materialistik...tapi...itu hakikatnyer. fikirla...

P/S: Tepuk dada tanya iman....



Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget