Thursday, September 25, 2008

Beroutstation

Kadang-kadang aku sendiri pun pelik macam mana aku boleh terjun dalam bidang IT ni walaupun aku mempunyai Sarjana Muda Usuluddin. Sesetengah orang berasa teruja dgn kepelikan ini dan sesetengah orang merasakan ini adalah suatu pembaziran tenaga manusia yang sepatutnya tak payah berlaku di dalam sesebuah negara yang nak mengaku sebagai negara Islam....mmg negara Islam la kot kalau dah majoriti masyarakat kita ni dah Islam.

Aku sangat gembira kalau dapat projek yang melibatkan kerja2 yang berada di luar kawasan negeri yang aku bermastatutin sekarang ni. Aku mmg suka pegi tempat orang. Tapi aku tak suka pergi berjalan dengan sekadar melancong. Mungkin kerana aku ni kedekut (agaknya) sampai nak pergi melancong pun nak berkira pasal duit. Atau pun sebenarnya aku ni tak mampu nak pergi melancong sebagaimana orang lain. Aku lebih suka jika aku berjalan ke tempat yang aku tidak pernah sampai dengan sesuatu tujuan tertentu seperti ada kerja rasmi yang perlu dilakukan di sana. Baru-baru ni aku dapat satu projek yang melibatkan 20 lawatan tapak di sekitar Negeri Sembilan dan Johor....wah! aku sangat hepi wooo...bukan aper, seumur hidup aku tak pernah sampai kat desaru dan kota tinggi, dengan adanya projek tersebut akhirnya aku sampai jugak ke sana.

Yang lebih mengujakan aku ialah aku sedar yang aku mempunyai kawan-kawan seantero malaysia yang mana mereka ini sangat suka kalau aku menunpang di rumah mereka untuk bermalam daripada aku bermalam di hotel atau di masjid2......kadang-kadang ni la gunanya kawan, yang sentiasa berada dgn kita tidak kira di mana kita berada.

Aku sangat berharap yang aku akan berterus-terusan bekerja seperti ini....orang kata pergi out station la....hehehe..macam satu kebanggaan plak bila pegi outstation ni. mana tau di masa depan, aku bukan saja dapat beroutstation di dalam malaysia saja..malah di luar negara jugak...Insya Allah. Doakan aku kengkawan.
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget