Monday, November 22, 2010

The Phone Story

Aku memang seorang penggemar teknologi. Namun macam tu aku bukanlah seorang yang jenis pakai barang sekejap lepas tu tukar beli lain. Aku suka guna suatu gadget tu dengan fully utilize sampai gadget tu jahanam then baru aku beli yang baru. Baru-baru ni aku beli HTC Wildfire untuk wife aku tapi aku pakai dulu sementara aku nak beli phone lain. So dalam history hidup aku ni adalah first time aku beli smart phone yang touch screen. Memang agak mengujakan pakai smart phone ni terutamanya bila sedang explore features-features baru yang tak pernah ada pada phone lama aku tu (SE W660i). Malangnya phone lama aku tu hilang ketika aku belum sempat nak transferkan data dan no phone aku yang beribu dalam tu.

Anwway, bukan nak cerita pasal HTC Wildfire atau SE lama aku tu. Tapi nak cerita new target aku sebelum habis tahun ni iaitu HTC HD7. Pada asalnya aku nak sambar HTC HD2. Tapi memandangkan ada new version of HTC in HD family ni, rasanya nak sambar yang ni kot.

Kenapa aku stim sangat dengan HTC ni berbanding satu lagi smartphone yang menjadi kegilaan ramai -- Blackberry. Aku dah usha Blackberry ni dekat 3 bulan lepas. Setiap kali aku pergi kedai, pegang mana-mana model Blackberry, aku akan tanya diri sendiri. "Why should I buy something that I'm not interested but crazy by others?" So aku decide tak ambil Blackberry. Aku tak stim. Apsal tah. Mungkin sebab interface yang tak berapa cun atau aku tak nampak apa yang menarik dalam Blackberry tu.

Kat bawah ni aku ada post video HTC HD7. Berplatformkan Windows Phone 7. Ada GPS, Bluetooth, WiFi, dan lain-lain fungsi yang wajib ada pada smart phone. Aku tak berapa pandai nak review phone ni sebab ni la first time aku menulis review pasal phone ni. So layan jer video kat bawah ni. Kalau aku dah pakai nanti aku review secara banyak yang boleh.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...