Thursday, November 18, 2010

Lagi Fail!!

Aku memang suka jalan-jalan dan ambil gambar. Walaupun aku tak ada kamera DSLR, tapi aku tetap suka ambil gambar. Kadang-kadang aku menyampah jugak tengok kalau orang pakai DSLR berlagak macam terror padahal amatur jek. Eh, apa citer DSLR lak ni. Aku nak upload 2 gambar yang fail. Aku suka ambil gambar yang fail terutamanya pasal salah ejaan dan penggunaan tatabahasa yang salah. Mungkin DBP (Dewan Bahasa dan Pustaka perlu ambil perhatian masalah ni terutamanya kalau ianya melibatkan signboard yang besar-besar dan too public kepada orang ramai. Jangan nanti orang akan kata Bahasa Melayu ni tak ada value kerana orang boleh suka hati nak eja macam mana dan boleh diguna ikut suka.


"Kami akan cuti kecermasaan 27/6 to 29/6. Star30/6 star niaga. Harap maafkan. TQ."


Nak cari pekerja ke nak cari kerja?




Streamyx ker Stremix? 10Mb?

Sample ke Semple?

Yang ni aku tak tau. Mungkin ejaan Cendelela tu sengaja diunikkan untuk nama kedai tu.

Apa-apapun, semua gambar dalam entri ni FAIL!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...