Monday, February 23, 2009

Kini aku di sini

Kalau dulu aku masih di sana, mengira embun di malam hari hingga ke pagi, menanti suatu yang aku sendiri tak pasti. Kini di sini aku memegang segala apa yang tuhan telah turunkan dari langit, dgn perjanjian-perjanjian azali yang telah dia sebutkan dulu dan dalam perjalanan menuju ke sana.

AKu tahu hari ini pasti tiba, cuma aku tak tahu bila saat tiba waktu. Kalau aku masih di situ, aku pasti iman2 yang ada ini sudah pasti rosak hanya kerana menyalahkan kuasaMU yang punya janji yang sudah pasti akan kau tunaikan. Dan akhirnya aku di sini.

Kalau dulu penyesalan dan air mata itu seolah rintihan, kini aku tahu sebenarnya ianya adalah tanda yang KAU menyayangi aku pada hari ini.KAU mahu aku menangis semalam kerana KAU tidak mahu aku menangis esok yang bakal menjadi penderitaan jiwa dan penyesalan seumur hidupku. Yang lepas jadikan sempadan. Jangan sekali menoleh kebelakang memecah semula sempadan yang telah dibina hari ini.

Tuhan, tiada cinta seagung cintamu. Tiada kasih setegar kasihmu, dan tiada sayang semurni sayang mu, kepada hambanya.....Seperti AKU.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget