Monday, February 23, 2009

Kini aku di sini

Kalau dulu aku masih di sana, mengira embun di malam hari hingga ke pagi, menanti suatu yang aku sendiri tak pasti. Kini di sini aku memegang segala apa yang tuhan telah turunkan dari langit, dgn perjanjian-perjanjian azali yang telah dia sebutkan dulu dan dalam perjalanan menuju ke sana.

AKu tahu hari ini pasti tiba, cuma aku tak tahu bila saat tiba waktu. Kalau aku masih di situ, aku pasti iman2 yang ada ini sudah pasti rosak hanya kerana menyalahkan kuasaMU yang punya janji yang sudah pasti akan kau tunaikan. Dan akhirnya aku di sini.

Kalau dulu penyesalan dan air mata itu seolah rintihan, kini aku tahu sebenarnya ianya adalah tanda yang KAU menyayangi aku pada hari ini.KAU mahu aku menangis semalam kerana KAU tidak mahu aku menangis esok yang bakal menjadi penderitaan jiwa dan penyesalan seumur hidupku. Yang lepas jadikan sempadan. Jangan sekali menoleh kebelakang memecah semula sempadan yang telah dibina hari ini.

Tuhan, tiada cinta seagung cintamu. Tiada kasih setegar kasihmu, dan tiada sayang semurni sayang mu, kepada hambanya.....Seperti AKU.

5 comments:

Anonymous said...

Allah promised shall or should'nt be changed, we are the one who responsible with the damage that we one in this world.. something that I and you should remember, testing from Him appears in good or bad ways.. but still need to keep in hard that we still have Allah beside us and and people send by Him to show us the true path of life...

manjadda wajada kun faya kun..

Anonymous said...

tiada cinta seAgung Allah.. dan cinta hanya akan datang kalau kita bersyukur dengan setiap cinta yang kita ada...

kan abang alim ensem..

Abdul Halim said...

to amir: betul tu...syukur hari ini masih ada cinta, dan syukur hari ini masih ada kita...

MaZNi PutERi said...

Setiap ujian, ada rahmatnya...
Itu tanda ingatan DIA pd kita...
Supaya kita menjadi hamba-NYA yg cekal & tabah...

"Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
Diuji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmatNya"

Pu3 said...

ahin..
i like..
kata-kata motivasi, peransang..
untuk insan seperti aku..
seprti aku juga..
yang jatuh..
dan mahu bangkit..
Yg DIA janjikan, pasti akan ditunaikan juga..

Ya!
Betol betol betol!

salam kenal...
=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...