Sunday, February 15, 2009

Entri Puitis Di Sini

Aku nak ucapkan terima kasih karana kalian kelihatannya masih di sini membaca dan menjengah perkabaran baru dari aku. Aku tahu mungkin bukannya ada apa faedahnya kalau singgah di sini, hanya sekadar mendengar cerita dan pendapat aku tentang kehidupan di bumi ini dan juga di alam maya ini.

Aku tau mungkin suatu kepelikan atau kejelikan bila entri-entri di sini kelihatan agak puitis yang mungkin akan menyebabkan ada yang nak terloya dan termuntah bila membaca entri yang berbentuk sedemikian rupa. Especially kepada kawan2 yang mengenali diri aku, memahami sikap dan perilaku aku. Dan bila di sini menjadi puitis, kalian pening, malas membaca dan sebagainya. Datang pula rasa menyampah dengan bahasa berbunga-bunga.

Tapi mungkin itu suatu yang kalian sendiri tak tahu, yang mana sememangnya aku sebegitu. Sememangnya aku menyimpan bakat itu (bakat ker?), yang sebelum ini tidak ada tempat nak disalurkan. Bila ada blog ini, kelihatannya semua idea, curahan perasaan, pemikiran dan kupasan perkara semasa aku buat di sini. Blog ini sebagai hobi mengisi masa lapang yang kadang2 tak lapang jugak. Dan aku rasa blog ni punya sentuhannya yang tersendiri dan bukan sekadar bual bicara kosong semata.

Aku sangat mengalu-alukan komen2 dari entri yang aku buat di sini. Kita boleh bertukar pendapat dan fikiran yang akan membuahkan suatu yang boleh diambil tindakan yang boleh membawa hasil yang berkesan. Tentang kepuitisan di sini, hanya sekadar aku meluahkan rasa hati kepada sesiapa yang mungkin tidak disebutkan di sini. Cukup sekadar aku nyatakan apa berlaku dgn tidak mendedahkan orang2 yang terlibat dalam kejadian yang aku sebutkan di sini.

Aku mungkin akan mula menceritakan hal2 yang berkaitan dgn kawan2 dan yang tersayang secara khusus di sini mulai esok. Kepada kawan2 yang rasa nak diexpose dirinya di sini, bolehla contact aku dgn menghantar email atau komen atau cukup bgtau kat shoutbox yang disediakan. Jgn lupa, aku akan menceritakan hal kalian dalam konteks kacamata aku. So kalau ada yang terlebih atau terkurang terlebih dahulu aku mintak maaf terlebih dahulu. Besar kemungkinan aku akan sertakan gambar kalian sekali di sini. Penyertaan dari geng SULTANATED adalah amat dialu-alukan. So ada la isu atau bahan yang nak dibincangkan di gathering harian. Aku dah bosan mencipta dan menjawab teka teki.

Tak lupa juga kepada semua sahabat blogger yang aku kenal secara fizikal atau di alam maya sahaja. Mungkin kalina juga akan menjadi modal penceriataan di blog aku di sini. Aku tgk ramai sahabat2 aku dari UM dah mula jadi blogger. Tak kira apa isu yang dibincang, tapi kalian tetap seorang penulis blog. Akhir sekali, selamat maju jaya kepada semua dan happy blogging.

7 comments:

Barunakbelajar said...

Amik idea aku nampak..Ko cerita la pasal aku dulu..hahahahahah

MaZNi PutERi said...

puitis - romantis...
betul ker?
hehehe...

Anonymous said...

romantis + penyabar.. untung saper kwn dengan dia..

Anonymous said...

fuhh....master piece laa beb kepuitisan ko

Anonymous said...

ko jemput geng SULTANATED??? Kuat purak2 la diaorg..x mo jadik diri yg sebenar kat alam maya ni (huk2, nama pun maya !!)
Anyway, nice effort on maintaining ur blog..keep it up...lg cantik kalau ade selit gambar hasil drp kamera DSLR...(pancing..pancing..)

Abdul Halim said...

adus..apai, kau membuat aku lagi terbakar dgn impian DSLR, kan bagus kalau ada awek nak hadiahkan sebijik kat aku, mcm kau dapat tu...haha

SembilanPuluh said...

saya mahu juga la, boleh tak?..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...