Monday, February 9, 2009

Aku Tahu atau Aku Tidak Tahu

Aku tahu sebenarnya mimpi itu mainan tidur sahaja, tapi aku tidak tahu alamatnya kalau aku seringkali bermimpi mengenai orang yang sama dan perkara yang hampir sama setiap kali aku bermimpi tentangnya. Dan pabila hadir orang baru yang mengatakan akan pergi bersama orang lain serta meninggalkan aku, aku tahu kebarangkalian kebenaran itu ada dan kebarangkalian itu terjadi masih terdapat peratusannya di situ.

Aku tidak tahu persoalan ini penamatnya bila, tapi aku tahu pasti ada penamatnya walaupun aku tidak tahu siapa yang akan menjadi dalangnya. Aku tahu kau mungkin pernah cuba meletak harapan atau memberi harapan pada aku, tapi kau tak berani menyatakannya hanya kerana intuisi-intuisi kamu yang kau sendiri tidak pasti tentang itu. Lantaran sesuatu yang kamu rasa sebagai instict yang menjanjikan kamu akan bersamanya dalam takdir itu. Aku tahu sehingga hari ini kau masih tidak pasti, walaupun aku tak tahu apa perasaan sebenar kau pada aku dan keadaan sebenar kau dengan dia.

Aku tahu kau masih tak sedia menerima kasih sesiapa walaupun aku tak tahu siapa dia pada kamu. Aku tahu tujuannya waktu mula-mula apabila kau cuba untuk mengenaliku, walau kini aku tak tau kenapa ada hubungan ini walau kau masih percaya intuisi-intuisi itu. Aku masih tahu yang kau sendiri tidak pasti takdir itu walaupun kau masih menganut kepercayaan padanya.

Aku tahu kalau aku terus mencuba, ianya akan meriskokan diri aku sendiri kerana aku sendiri belum pasti apa takdirnya. Tapi aku tak tahu kalau aku berhenti adakah takdir itu sama atau aku melambatkan suatu kepastian yang sebenarnya memang sudah tertulis. Aku masih tak tahu kalau pergi ketempat lain menjanjikan suatu yang lebih baik, atau sekadar menjadi jalan cerita sebuah takdir yang sama walau aku tahu mencuba itu lebih baik dari embiarkan situasi tergantung begini.

Tuhan, tunjukkanlah jalan yang engkau tahu terbaik untukku. Beri kemudahan agar ku tahu semua itu takdirmu yang kau sudah tuliskan terlebih dahulu. Dan berilah dia tahu kiranya itu takdirnya, "Aku sentiasa mendoakanmu".

5 comments:

cikun said...

aku tahu ape yg ko tahu ahin...:P

Anonymous said...

salam..i have read through...yes its true..i'm juz followed my heart and instinct..i dont know when to stop and how to stop it..i leave my life as my life...i know how u feel coz i feel the same towards other guy...i have no answer for your question..thanx for being my friend..and sory coz for this moment my heart is considered zero to any guys...i dont know why..only Allah knows why..only Allah can help me find the answer..:(

pureinstinct;zj KTT

Abdul Halim said...

ZJ, Its OK. I already got the answer. See next entry, and see all links and banners on the right side of this blog. Thanks for visiting and thank you for being my friend.

Anonymous said...

congratulations...you've got the answer..c;
may Allah bless you and brings all the happiness into your life..

Anonymous said...

salam,

love is not to find but love is destinated to be find.. to all people.. depending on side of your viewing, but in the end you will know that the most LOVEST one is to ALLAH coz to HIM we shall returned..

manjadda wajada.. kun faykun..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...