Friday, January 23, 2009

The Short Message

"Setinggi seluas gunung dn lautan, sejuta harapan dpertaruhkan...
Bronak bliku jln ku lalui, selagi brupaya ku teruskn...
Alangkah skarnya memadam byngn msa silam,
di dlm kberanian trusik jua perasaan..
Tiada hentinya memanjgkn doa, smoga jiwa ini trus tabah..
Sesungguhnya saat yang trindah hanyalah smentara,
yg terpahat dlm diri hanya knangan dn nestapa,
Tk rela ku trutkn hati, myesali apa trjadi..
Andainya bgitu suratan y trtulis di azali..
Biarlah wlupn ku sepi, sdh pdh kutelan sndr,
Aku kn ttp trus mengorak lgkh pjlanan ini..
:((
Syg..Sbnrnya sy mcari seseorg y boleh mbwa sy keluar dr belenggu prasaan sy sndr..
Sy mcari seseorg y boleh mbuatkan sy mlupakn dia..
Sy msh mcintai dia tp sy da x mampu mlalui smua ni lg..
Sy sbnrnya bhgia dlm derita. Sy bhgia mcintai dia tp sy x sggp hdup bsama dia.
Slama ni sy y stuggle cari duit, susah snang sy selesaikan sndr.
Sy da x sggp hdup mcm ni tp susah pula utk sy trima knataan y sy akn khilangn dia.
Sy ingin mlepaskn dia dr hati tp biarlah sy usahakn sndr.
Sy x nak org lain trut rasa trsiksa krn sy.
Syg..Awk carilah orang lain y lbh baik dr sy..
Jgn menanti sesuatu y x pasti.
Jgn jd spt sy ni syg..
Ikhlas dr hati sy, sygkn awk..
Sy nk org y sy syg bhgia..
Sy tau jika awk trima diri sy, awk bkn spnuh hati mlakuknnya..
Awk sbnrnya cuma kasihankn sy..
Apa bila rse kasihan itu tlh hilang, awk akn mula rasa myesal.
Lgpn sy bkn la prmpn baik2. Tiada apa y boleh sy bggakn.
Jgn myiksa hati sndr utk bsama sy.
Awk layak mnerima cinta y lbh ikhlas dn wanita y lbh baik..
Pcayalah..Allah x akn mberikn ujian tnpa sbb dn hikmah.
Pasti ada sesuatu utk awk.
Apapn y tjadi nnti,sy akn ttp ada disisi awk.
Tidak sbg isteri, mgkn sbg teman dn shbt utk awk.
Jga dri baik2. Jgn call sy dlm hari ni. Sy nk tnangkn fikiran dlu..
Awk jga diri ye syg...
From: H***R, 30-Jul-2008, 16:51.

Aku sendiri tak tau kenapa aku masih simpan sms ni...setiap kali aku buat keputusan nak delete msg ni, mesti aku tak jadi nak buat. Aku pun tak tau apa masalahnya aku taknak buang. Kalau nak ikutkan aku dah malas nak ingat cite2 lama ni....walaupun takla lama sgt sebab belum pun setahun, tapi rasanya kesan daripada kes ni sangat mendalam dalam hati aku.

Sedih..memang sangat sedih, tapi sebenarnya sms tu hanya permulaan bagi sebuah cerita. Mgkn salah aku kerana terlalu ghairah sgt nak mencari seseorang utk diri aku sehingga aku terlupa diri aku siapa. Kadang2 kita terlupa yang diri kita sendiri ada harga utk diletak dan dinilaikan kepada seseorang. Dan kadang2 kita meletakkan diri kita terlalu tinggi sehingga kita rasa tiada seorang pun yang layak untuk kita. Tapi sebenarnya keduanya itu perlu supaya kita punya guideline untuk memilih untuk siapa diri kita ini sebenarnya...

Terkadang aku tersangat emosi bila memikirkan hal ni...sebabnya ianya akan menebalkan ego sendiri sehingga aku lupa diri. Bila keluar kata2 yang menyakitkan hati bila orang lain dengar, ianya seakan riak dan takbur pada diri sendiri yang sebenarnya juga sama hamba kepada yang maha ESA. Pada aku ada baiknya kita jgn terlalu merendah diri sehingga akhirnya kita rasa terhina yang menyebabkan bermacam perasaan negatif timbul dalam diri sendiri lebih teruk lagi dalam suatu tempoh yang amat lama.

Aku tau betapa sakitnya kecewa...betapa susahnya kembali ceria gembira seperti biasa, betapa sukarnya menjalani hidup tak gembira, betapa hebatnya cabaran mengikis kenangan lalu mengusik jiwa. Tapi semua itu harus dilalui....biarlah kita menangis hari ini....jangan menangis di kemudian hari.


Aku sangat berharap dia tak kembali....sangat berharap tidak melihat kelibatnya lagi...dan sangat berharap yang saki baki cinta ini akan pergi..........
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget