Monday, January 19, 2009

Demam

Dah lama aku tak demam.....kali terakhir aku demam pun aku tak ingat bile. Tapi demam aku kali ni agak teruk jugak....bukan teruk mcm mana...susah sangat nak baik. Pagi tadi aku ke klinik kerajaan berhampiran dgn opis aku. Setelah menunggu sejam selepas pendaftaran, aku pun dipanggil masuk oleh doktor. Doktor yang aku rasa wanita dalam lingkungan 30-an tu terus tanya aku...lepas aku cakap aku demam dah 3 hari tak baik2...dia terus suruh aku amek darah. Nasib baik aku takde apaper. Risau jugak kalau terkene denggi atau lebih teruk chikungunya. Aku dah terbayang dah tadi bagaimana kalau aku ditahan wad arini...Alhamdulillah, aku masih sihat tak perlu rawatan lanjut. Doktor hanya suruh aku makan ubat dan berehat saja...MC pun dia tak bagi.

Kengkadang bila kita sakit, barulah kita tersa dan menghargai betapa nikmat kesihatan itu sangat berharga pada kita. Memang kita selalu lupa bila kita sihat, tapi sebagai manusia biasa, memang kita diciptakan sebagai pelupa tentang nikmat2 yang tuhan beri pada kita setiap hari.

Semoga Allah memberikan kesihatan yang baik kepada kita agar dapat kita terus beribadat kepadanya.
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget