Tuesday, September 7, 2010

Salam Hari Raya 1431 H

Akhirnya Ramadhan itu sekali lagi berakhir untuk yang ke sekian kalinya. Sungguh bertuah kerana sekali lagi dapat merayakan Ramadhan itu untuk tahun ini dan masih belum tahu punya kesempatan untuknya pada tahun-tahun akan datang.

Idulfitri datang pula dengan seribu satu kerahmatan, kenikmatan da segalam macam apa kemeriahan yang dimeriahkan oleh orang-orang yang menyambut rayakannya. Adakah kali ini mereka sudah tahu erti raya itu atau masih lagi membabi buta merayakannya. Tidakkah malu merayakannya kalau Ramadhannya itu tidak sempurna sepertimana yang dikehendaki-Nya. Atau sekadar bertaqlid meraikannya sepertimana mereka yang dikatakan menang dengan nafsu sepanjang Ramadhan yang berlalu itu.

Raikan raya itu sedanya dan seterbaiknya sebagaimana semampunya kita. Kalau tahun ini mampunya lebih, maka lebihan itu seharusnya disalur kepada mereka yang kurang. Jangan sekadar zakat fitrah wajib saja dianggap memadai sebagai sumbangan kepada yang memerlu.

Salam Hari Raya buat semua. Semoga Allah merahmati. Semoga kamu semua menikmati. Dan jangan lupa dengan semua janji-janjinya yang pasti.
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget