Thursday, January 7, 2010

Bad Start

Tak selalunya yang kita harapkan menjadi baik akan sepertinya menjadi seperti apa yang kita harapkan. Dan apa yang lebih menyesakkan fikiran ianya akan menjadi suatu beban dalam kehidupan kita.

Tahun baru datang lagi dan semestinya kita akan senantiasa dengan azam-azam baru yang kita lakukan saban tahun itu. Aku hampir terlupa apa yang harus dilakukan pada tahun baru ini. Dan sebagai pembuka tirai pertama dalam entri 2010 ni aku tak rasa nak bercerita panjang di sini.

Orang kata segalanya yang kita lakukan akan disandarkan kepada penglaman kita yang lepas. Akhirnya aku menerima suatu pengalaman yang pahit sebagai pembuka tirai tahun 2010 ni. Dan aku rasa ada baiknya kalau pengalaman ini menjadi pedoman pada mereka yang lain. Hari ke-2 bekerja dalam tahun 2010. Kereta aku dipecahkan sebab ada orang-orang terdesak kat KL ni yang nakkan laptop aku dalam kereta tu. Silap aku jugak tinggalkan laptop dalam kereta.

Apapun aku pasrah atas segalanya, dan aku harap tahun ini akan berjalan dengan baik walaupun permulaannya agak kurang baik.

Rasanya masih belum terlambat nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2010. Semoga tahun ini akan menjadi yang lebih baik dan sempurna dari tahun yang sebelumnya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...