Monday, October 27, 2008

Sudah Lama Tidak Mengupdate...

Sudah sekian lama sejak ucapan raya yang lepas aku tak update kat sini...bukan sebenarnya aku telah tergolong dalam sifat manusia yang mala memblog...tapi aku sangat bz menyiapkan beberapa projek yang menuntut aku beroutstation di luar negeri kelahiran aku ini. Apapepun aku nak bagtau yang aku dalm keadaan selamat dan beriman....

Sebenarnya aku memang kekurangan modal nak bercerita di sini...dan aku bukannya suka sangat nak bercerita tentang diri aku...ini kerana akan menyebabkan seluruh dunia mengerti akan diri aku dan aku akan kekurangan rahsia tentang diri aku sendiri...Rahsia? perlukah? tapi sememangnya kite perlu masa untuk diri sendiri dan aku rasa masa bersendiri itu ialah masa aku menulis dalam blog ini dan dan ketika aku memandu seorang diri dalam kereta....tidak kira ke mana destinasi aku samada dekat atau jauh...


Kawan-kawan aku sekarang

Aku tak menafikan selepas kejadian putus-memutus dan belah membelah hati dan perasaan beberapa bulan lepas telah menyebabkan beberapa perubahan besar dalam hidup aku...yang paling besar adalah aku telah tukar kawan2 rapat aku yang aku selalu dampingi kepada kawan2 yang lain yang mana boleh memberi hiburan yang lebih pada aku....ermmm bukanlah aku bermaksud yang kawan2 kite ni hanya sekadar untuk kita berliburan sahaja...akan tetapi pada aku, aku berhak memilih siapa kawan2 aku dan ke mana hala tuju hidup aku tanpa ada orang2 lain yang kelihatannya seperti membantu dalam masa yang sama telah memusnahkan aku samaada secara sengaja atau tidak dan boleh jadi secara sedar atau separa sedar...

Kepada kawan2 yang aku mula jauhi....aku tidak bermaksud memutuskan silaturrahim ini...tapi mungkin ini adalah jalan terbaik bagi kita supaya hubungan silaturrahim ini berkekalan dan tidak terputus kerana hal remeh temeh yang berlaku....cukup sekadar kita berkawan sekadar 8 jam sehari di waktu pejabat dan tidak berkongsi apa2 selain masalah kerja. Mungkin kau sudah tidak layak berada di tempat istimewa itu lagi...dan jangan terperanjat jika aku hanya bertindak hanya sebagai majikan kau sahaja sekarang ini dan bukan lagi kawan2 nak mengeteh atau melepak mengira embun sampai ke pagi.

Kepada kawan2 yang selalu didampingi ketika ini.....aku sangat berterima kasih kerana sudi berkwan dgn aku sama ada di alam maya atau realiti...sungguh gathering harian itu tidak sia-sia walaupun aktiviti melepak itu memang kelihatannya sia-sia tanpa ada sebarang faedah juka tidak diambil kesan positif darinya.

Anyway..aku nak mengucapkan Selamat Deepavali kepada mereka2 yang menyambutnya. Aku telah melalui hari cuti yang membosankan tanpa kereta kesayangan aku kerana telah dipinjam oleh kwan baik aku...huhu...rindunyer kat keta aku......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...